Dag15 - Reisverslag uit Dzongkhag Punakha, Bhutan van Rigtje Sikkema - WaarBenJij.nu Dag15 - Reisverslag uit Dzongkhag Punakha, Bhutan van Rigtje Sikkema - WaarBenJij.nu

Dag15

Door: jitseenrigtje

Blijf op de hoogte en volg Rigtje

01 April 2012 | Bhutan, Dzongkhag Punakha

Zondag 1april

We zijn vroeg op pad gegaan. Om 7 u. Zaten we in de bus. We moesten vanaf het hotel het eerste stukje omhoog lopen. Dit was zo steil dat de bus het met alle mensen erin niet kon halen. Blijkbaar was er ok net een dienst in de tempel afgelopen. Het was stervend druk.
Het is het eerste stukje nog een beetje heiig, maar al heel snel is het schitterend weer. Strak blauwe lucht en voor het eerst ontzettend helder. We moeten een flink stuk rijden, maar dat is op deze manier absoluut geen straf. We gaan dezelfde weg als heen, maar we zien nu allerlei dingen die we toen hebben gemist. We moeten twee hoge passen over. We hebben nu voor het eerst zicht op de voorlopers van de Himalaya. Het zijn nog maar bergen tussen de 5 en 6000 m. Het is een prachtig gezicht. Onderweg zie je dat de rododendrons en de magnolia al weer verder uit zijn gekomen. Dit was echt een rit waar je van smult.
De 1april grap is hier ook bekend. Om een uur of twaalf meldde Sangay dat we een eenvoudige lunch zouden krijgen, alleen noodles. Prima vonden we. Hij had erg veel plezier, 1april. Onze lunch zou een verrassing zijn. Na half twee waren we op de Pele La pas. Hij zei dat er een groot roadblock was en dat we om moesten rijden. Een uur extra. We gingen een andere weg in. Toen we ongeveer een kilometer gereden hadden, zagen we bij een bocht een keurig veldje, waar stoelen, tafels en een hele catering stonden te wachten.
Ik geloof dat Sangay zelf de meeste lol had over zijn grap. Hij genoot zichtbaar van onze verbazing.
We kregen een voortreffelijke lunch voorgeschoteld. Nu met prachtig weer, in een schitterende omgeving, met uitzicht op de besneeuwde toppen van de bergen. Geweldig!
De rest van de trip ging voorspoedig. We waren om half zes in het hotel, eigenlijk meer een ressort. Best wel luxe.
Naar verluid is er wi-fi. Ik ga het zo proberen. Als het lukt krijgen jullie weer een hele bulk.
Ku zu sang pola.