Dag 14 - Reisverslag uit Dzongkhag Punakha, Bhutan van Rigtje Sikkema - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Dzongkhag Punakha, Bhutan van Rigtje Sikkema - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: jitseenrigtje

Blijf op de hoogte en volg Rigtje

01 April 2012 | Bhutan, Dzongkhag Punakha

Zaterdag 31.
Voor vandaag staat er een wandeling op het programma. We zijn eerst weer naar de tempel geweest om het bij daglicht. Te bekijken. Er zitten overal mensen, op de galerijen, maar vooral heel veel in een heel grote tent achter de tempel, ik schat honderden, die via luidsprekers de dienst volgen. We zijn daarna door het dorp en via een voetpad eerst naar het oude paleis an de koning gelopen. Hier zit nu een muziekschool in, waar de monniken de rituele instrumenten leren bespelen. Het was er uitgestorven, alle monniken waren naar de ceremonie. Onderweg kwamen we ook veel mensen tegen, allemaal op z'n paasbest. Daarna zijn we doorgelopen naar het hospitaal. Ook hier konden we binnen kijken, niet op de verpleegafdelingen, maar wel op de polikliniek. Het zag er keurig uit, maar ik denk dat ze nog een aantal vernieuwingen achter lopen.
De volgende stop was bij een van de oudste kloosters. Het is gebouwd in 700. Er is denk ik wel wat restauratiewerk verricht. Het ziet er nog redelijk goed uit voor de leeftijd.
Het weer was er intussen niet beter op geworden. Het was flink frisser en het motregende zelfs zo nu en dan. We hebben het volgende klooster overgeslagen. We hebben bij de rivier een picknick gehad. Ze hadden met het kleine busje grote pannen met de warme lunch gebracht. Het idee was erg leuk, het was alleen een beetje fris.
Over een hangbrug zijn we de rivier overgestoken en aan de andere kant een stuk teruggelopen. Het laatste stuk zijn we met de bus gegaan. We waren om vier uur weer bij het hotel en hadden vrij tot half acht. Jitse en ik zijn toch nog een keer terug gegaan naar de tempel. We wilden ook graag bij daglicht foto's maken vAn de dienst.
Om zes uur waren we weer terug. We hebben toen eerst maar eens bekeken wat we allemaal op de kiek hadden gezet.
Nu eerst slapen, want morgen is het vroeg dag. We hebben weer een fikse reisdag. De richting staat me niet aan, het is terug.
Er zou hier wi-fi moeten zijn, maar het werkt niet.