Lama - Reisverslag uit Dzongkhag Punakha, Bhutan van Rigtje Sikkema - WaarBenJij.nu Lama - Reisverslag uit Dzongkhag Punakha, Bhutan van Rigtje Sikkema - WaarBenJij.nu

Lama

Door: jitseenrigtje

Blijf op de hoogte en volg Rigtje

02 April 2012 | Bhutan, Dzongkhag Punakha

De blessing ging als volgt : Je moest naar voren komen, naar de Lama, je hoofd een beetje buigen,dan kreeg je van de Lama een tikje op je voorhoofd met een rood doekje,en kon je weer op je plaats gaan zitten in kleermakers houding. Zoals gezegd, aan deze Lama wordt door de bevolking grote krachten toegeschreven. Men zegt zelfs dat hij kan vliegen. Het zal mij waarschijnlijk pas lukken van Delhi naar Amsterdam. Even later werd ik aangesproken door een monnik die wilde weten waar ik vandaan kwam en of ik christen was.Mijn antwoord op het laatste dat ik niet echt christen was ,maar wel religieus, en dat er naar mijn mening in veel religies best wel veel goeie gedachten zitten, viel kennelijk wel in goeie aarde en we bleven praten totdat een van de andere monniken hem over iets wilde spreken.Hij verontschuldigde zich, en we namen afscheid. Fantastisch!!!!!!!

• 02 April 2012 - 07:01

Klaes:

Leuk, mooie ervaring weer es iets anders dan de amerikaanse variant 'God bless 'ya'.

• 02 April 2012 - 21:34

Alex:

Dat klinkt als een heel bijzondere ervaring...