Dag 11 - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van Rigtje Sikkema - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Thimphu, Bhutan van Rigtje Sikkema - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: jitseenrigtje

Blijf op de hoogte en volg Rigtje

28 Maart 2012 | Bhutan, Thimphu

Woensdag 28
Vroeg wakker, lekker rustig wat rondgeploeterd en op tijd aan het ontbijt. Eerst zijn we met de bus naar het postkantoor gegaan. De gids dacht dat hij ons iets heel bijzonders kon laten zien. Je kunt postzegels laten maken met je eigen portret erop. Sneu maar dat kan bij ons ook. We hebben er wel de beroemde postzegels van Bhutan bekeken. Er zitten heel mooie tussen. De volgende stop was bij het textielmuseum. We hebben eerst een video over de textielcultuur bekeken. In het museum waren ontzettend mooie oude stukken opgesteld. Jammer, niet te koop. Daarna zijn we over de kunstnijverheid markt gelopen. Was ook wel leuk, maar nogal commercieel. Na de lunch hebben we ze groep verlaten. Zij gingen een eind lopen en naar een klooster. Wij zijn de stad ingegaan. We wilden toch graag wat winkels bekijken en even door Thimpu lopen. Gelukkig hebben we weer wat inkopen kunnen doen.
Om kwart over vier heeft de bus ons weer opgepikt. We zijn naar de grote dzong gereden om de ceremonie van het strijken van de vlag mee te maken. Net als op andere plaatsen een redelijke poppenkast. Na een half uur mochten we de dzong betreden en er wat rondkijken. Het zijn indrukwekkende gebouwen, beter gezegd gebouwen complexen.
Vanavond gaan we bij het eten een voorstelling bijwonen. Ik geloof dans en maskerades. Ik ben benieuwd. Je hoort het nog wel.
Even verkleden en dan weg.
Die rot foto ' s lukken niet, zelfs niet op Facebook. Misschien iets fout in de instellingen?

• 28 Maart 2012 - 21:14

Herman En Henny:

he he , eindelijk weer wat nieuws. Ik zie wel dat je veel en trouw hebt geschreven, maar het kwam in een bulk binnen. Dus de foto's houden we tegoed.
    Have fun!

• 01 April 2012 - 12:13

Wimke Duijs:

Ha Jitse en Rigtje,

Wat in reis! Wat in yndrukken! Bedankt foar it ferslach, ik _Wimke_wie der efkes hielendal by. Ik ken my net yntinke dat jim dit skriuwen d&er l&eze sille )it kapke op de letters docht it hjir net by! Gek.
    Leave poppen, noch in protte reisplezier. Wy binne benijd nei de foto´s! Libje mei. Kom s&un thús!
    Leafs, Jaap en Wimke