Dag 7 - Reisverslag uit Pelling, India van Rigtje Sikkema - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Pelling, India van Rigtje Sikkema - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: jitseenrigtje

Blijf op de hoogte en volg Rigtje

27 Maart 2012 | India, Pelling

Zaterdag 24

We hebben vanmorgen om 7uur eindelijk een glimp van de Jachenkunga gezien. We waren wat te vroeg voor het ontbijt, dus gingen we nog een stukje lopen. Aan het eind van de straat stonden een aantal Indiërs te kijken. We zijn er bij gaan staan en ja door de wolken kwamen een aantal toppen in zicht. Veel hoger dan we in Europa gewend zijn. Het bleef een beetje schimmig, maar je kon toch duidelijk de ribben en omtrekken zien. Het was niet duidelijk genoeg voor een foto. Ik heb het wel geprobeerd, maar het is een grote grijze massa.
Na het ontbijt zijn we om half negen vertrokken. We hebben een prachtige rit door de bergen gemaakt. Je kunt het verschil met een paar dagen geleden al zien. Er staan veel magnolia bomen in bloei, niet de struiken die wij kennen, maar enorme bomen. Het landschap is erg afwisselend. Je rijdt door tropische bossen, door terrassenlandschappen, langs theeplantages, kleine armoedige dorpjes, grotere drukke plaatsen. Vooral in Sikkim zijn de wegen slecht. In India is het wel beter, opletten voor de kuilen in de weg, maar het is in ieder geval geplaveid.
Wat ons steeds opvalt is wel dat de hellingen erg stijl zijn. Zodra er een iets minder steil stuk is zie je dat er terrassen worden aangelegd en verschijnen er hutjes en huizen.
Je ziet hier verschillende bevolkingsgroepen door elkaar. Naast de Tibetanen en Hindoestanen zie je veel Pakistanen en Indiërs.
Dichter naar Darjeeling worden de dalen wat breder en wordt het ook drukker.
We komen vlak voor we in Darjeeling zijn het bekende stoomtreintje tegen, de Troy train, er wordt flink wat zwarte rook uitgebraakt. We hebben gehoord dat er geen kaartjes te bemachtigen zijn, deze worden al van te voren besteld en ook de zwarte markt heeft er mee te maken.
We zijn tegen vijf uur bij ons hotel. Het blijkt een oud koloniaal gebouw te zijn, vergane glorie. Wel heel leuk. Dit keer geen bruidssuite, maar wel een leuke erker.
Eerst alles even op orde gebracht, de was weggebracht, even uitgerust en toen gaan foerageren. Er was een markt waar we nog even hebben rondgelopen en wat winkeltjes bekeken en natuurlijk weer eens gezwicht voor.......
Ook in dit hotel is geen wi-fi. Misschien moet ik proberen een internet café te vinden. Eerst maar eens proberen te slapen.

• 27 Maart 2012 - 14:12

Klaes:

zo'n boompje is wellicht ook wel wat voor onze tuin (handbagage). Als jullie trouwens Gojibes tegenkomen (groeit in het himalaya gebergte en is het beste natuurlijke medicijn tegen ijzertekort/ bloedarmoede)

• 27 Maart 2012 - 15:01

Rigtje Sikkema:

Hoe ziet het eruit, laat maar weten dan nemen we het mee. Misschien is er een extract. Zoek het even uit, we kunnen naar de medicijnman en er naar vragen.

• 27 Maart 2012 - 19:55

Klaes:

komen van de struik "lycium barbarum" ook bekend als de boksdoorn of rode Mispel, in het engels Wolfberry genoemd